Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holy Diver låter fjärrvärmen blomma vidare

Publicerad: 20 Januari 2011, 13:54

I dagarna går Svensk Fjärrvärme ut i en ny stor kampanj. En av kanalerna är direkt-reklam där ett gäng cykelbud tar sig runt huvudstaden, genom modd och is, för att personligen överlämna en blomma till beslutsfattare i fastighetsbranschen och opinionsbildare inom energi och miljö.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Blomutdelning i Stockholm

Just nu   rullar orange cykelekipage runt i ett grådisigt Stockholm och delar ut 1000-tals Gerbera, riktat till beslutsfattare i fastighetsbranschen och opinionsbildare inom energi och miljö. Imorgon är det dags för utvalda politiker – en del i Svensk Fjärrvärmes nya kampanj.

Kampanjen, som bygger vidare på sommarens Almedalsmanifestation då 2000 plantor bildade en levande logotyp, följs upp med annonsering, både i print och digitalt, samt tv-reklam.

Med blomman följer uppmaningen att gå in på kampanjsajten http://www.fjarrvarme.se/ där Svensk Fjärrvärmes vd Ulrika Jardfelt tar emot med ett fördjupat resonemang om fjärrvärmens fördelar, både vad gäller klimat, driftssäkerhet och ekonomi.

Befinner man sig utanför huvudstaden, får man nöja sig med att uppmaningen och blomman kommer digitalt och via personliga vykort.

De som får en riktig blomma ges dessutom möjligheten att skicka en själv till någon som man tycker bör uppmärksamma denna uppvärmningsform.

Annonsuppslag

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.