Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holy Divers blomstrande kampanj

Publicerad: 7 Juli 2010, 07:59

Glöm traditionella kampanjer i Almedalstider. Istället för reklam och fina ord väljer Svensk Fjärrvärme och Holy Diver en annan väg och planterar 2000 blommor som bildar en levande logotyp i en cirkel omgärdad av en mur i gotlandssten.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Igår stod Gudryn Schyman för den kanske mest uppmärksammade pr-kampanjen i Almedalen hittills.

Svensk Fjärrvärme med sin byrå sedan länge Holy Diver är inte lika kontroversiella men väljer ändå en alternativ, bokstavligen gräsrotsväg, där 2000 plantor    bildar en levande logotyp av Svensk Fjärrvärme i en cirkel omgärdad av en mur i gotlandssten.
    Installationen finns att beskåda utanför Wisby Strand Congress & Event intill Almedalen,
mot strandpromenaden. Plantorna kommer sedan att fortsätta sprida glädje på stadens äldreboenden.

"Vi tänker inte försöka påverka dig åt vare sig höger eller vänster. Men om du går 50 meter i den riktningen kan du i alla fall njuta av våra fina blommor" står det på en av hänvisningsskyltarna intill blomsterarrangemanget.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.