Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holy Divers kärlekskampanj

Publicerad: 21 Juli 2009, 07:57

Fotografera kärlek och vinn pengar till shopping. Så ser en del i Holy Divers kampanj ut som ska locka besökare till Gallerian och stärka dess varumärke.


Ämnen i artikeln:

Holy DiverGallerian

Gallerians banner på qx.se

Gallerian har precis valt Holy Diver till ny reklambyrå. Här är det första resultatet av det nya samarbetet. Kampanjen, som startade igår måndag, har temat kärlek, eller mer specifikt ”Stockholm. Love.”

Gallerian i Stockholm invigdes 1976 men ägs och förvaltas numera av AMF Pension. Gallerian består av ett 80-tal butiker, caféer och restauranger.

Enligt Andreas Grimelund, vd på Holy Diver, kommer mobilen bli en viktig del i Gallerians framtida kommunikation, något som märks av redan i deras första kampanj för nya kunden.

– Vi vill att människor på stan ska ”fånga kärleken i mobilen” och skicka bilder på föremålet för kärleken till Gallerian. Bilderna kommer att publiceras på ”love.gallerian.se”, på mobilsajten ”mobil.gallerian.se” och på bildspel i Gallerian. Dessutom vinner vinnaren shopping i Gallerian för 10 000 kronor.

Huvudmedia för kampanjen är dock utomhus och totalt kommer Gallerians kärleksbudskap att synas på 400 utomhustavlor i huvudstaden. Kampanjen kommer även att synas inne i Gallerian samt i tidningen QX och på dess sajt.

Temat Stockholm kommer Holy Diver att jobba vidare med även i kommande kampanjer.
– Kampanjen är den första på temat ”Stockholm.” som vi har valt att kalla det. Gallerian ska, som den kommersiella mittpunkt den är, dra sitt strå till stacken för att göra Stockholm till en så spännande stad som möjligt och därmed göra Stockholmarna och svenskarna stoltare över sin huvudstad.

Gallerian har tidigare jobbat med Blidholm Vagnemark Design, BVD.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Holy DiverGallerian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.