Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holy Divers nya koncept för Svea

Publicerad: 5 November 2012, 14:45

Sveamedia och annonspaketet Svea får ett nytt kommunikationskoncept: "Morgonpressen tillsammans" signerat reklambyrån Holy Diver.


Ämnen i artikeln:

Holy DiverSvea

Svea är Sveriges största annonspaket med 86 morgontidningar som tillsammans når över 5 miljoner kontakter.

Holy Diver har tagit fram en ny kommunikationsplattform som ska stärka Svea långsiktigt, såväl internt som externt.

– Sveas styrka ligger i snabbheten, när morgonpressen förenas blir den ett
rikstäckande huvudmedium som når över 5 miljoner kontakter på ett dygn. Det ville vi lyfta fram, säger Mats Lönne, projektledare och strateg på Holy Diver.

Vilken är kommunikationsplanen långsiktigt för Svea?
– "Morgonpressen tillsammans" kommer löpa som en röd tråd, samt fokus på bland annat snabbheten.

Vad är utmaningen med en sådan här kund?
– Svea är relativt välkänt, men alla känner inte till att det är både enkelt och flexibelt att köpa, säger Mats Lönne.

Kampanjen startade i dag med banners och print.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Holy DiverSvea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.