Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon är Åhléns nya marknadschef

Publicerad: 18 november 2010, 08:36

Tele2:s förra globala varu­märkes- och marknadsdirektör på Tele2, Anna Stinger, i dag på Q-Med, blir ny marknadschef på Åhléns. – Hennes goda känsla för tydlig och kreativ marknadskommunikation är mycket betydelsefull i utvecklingen av Åhléns, kommenterar vd Mats Gärdsell.


Ämnen i artikeln:

Anna StingerÅhléns

truefalse

Anna Stinger – ny marknadschef på Åhléns. Foto: Isabelle Ödesjö.

Anna Stinger har lång erfarenhet av marknadsföring och reklambranschen. Hon har bland annat arbetat på Tele2 som global varumärkes- och marknadschef och har dessförinnan haft flera ledande positioner inom marknadsföring på Tele2 där hon var i över ett decennium. De senaste två åren har hon varit marknadsdirektör på medicinteknikföretaget Q-Med.

År 2007 blev hon vald till årets marknadschef. På Tele2 var hon också med och lanserade deras nya koncept som tog över efter succén ”Bill och Bill”.

På Åhléns tillträder hon i januari 2011 och plockas in för att vidareutveckla och flytta fram Åhléns positioner och starka varumärke inom områden som mode, skönhet och heminredning.

Vilka utmaningar ser du med Åhléns?
– Som för alla konkurrensutsatta branscher handlar det om att tydliggöra det totala erbjudandet på ett, för målgruppen, relevant och konsekvent sätt. Vad det exakt innebär för Åhléns del har jag svårt att uttala mig om i dagsläget.

På Tele2 arbetade ni med Forsman & Bodenfors, Åhléns står i dag utan en fast byråpartner, hur ser du på det?
– Jag har tidigare arbetat med såväl inhousebyrå som externa samarbetspartner. Det handlar om att maximera effekten av varje investerad krona oavsett om det är en kortsiktig eller långsiktig investering. Upplägget styrs av uppgiften.

Mats Gärdsell, vd på Åhléns:
– Åhléns står inför en spännande framtid där varu­märkesbyggande är centralt. Anna Stingers gedigna erfarenhet från varumärkes­intensiva branscher och hennes goda känsla för tydlig och kreativ marknadskommunikation är mycket betydelsefull i utvecklingen av Åhléns.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Anna StingerÅhléns

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.