Reklam
Hon är bäst i sporthandeln
Publicerad: 15 oktober 2015, 12:47
Stadiums Victoria Appelqvist är Sveriges bästa marknadschef i sporthandeln.
Ett tydligt uttryck har varit nyckeln bakom Stadiums succé. Nu vinner Victoria Appelqvit titeln som Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin
FT
Fredrik Thambert
Konkurrensen är stenhård i sporthandeln. Men Stadium har stått upp bra och lyckas väl med att nå ut till kunderna. Titeln Sveriges Bästa Marknadschef är ett kvitto på framgången som Victoria Appelqvist och hennes team har haft.
– Allt vårt marknadsarbete utgår från vår vision om att aktivera världen och vår passion för ett aktivt liv och vi arbetar konsekvent med vårt uttryck i allt, från butiksupplevelse till kommunikation i såväl köpta som egna kanaler. Vår allra viktigaste kommunikationskanal är butikerna och så kommer det fortsätta att vara länge. Det nya medielandskapet ställer högre krav på oss, men digitaliseringen ger oss också möjligheter att gifta ihop vårt fysiska erbjudande med näthandeln, säger hon.
Stadium arbetar med:
Reklambyrå: Stadium Inhouse, olika externa partners
Media: Mindshare
PR: Cohn & Wolfe, Ibeyo
Sociala medier: Animal
Stadium Magazine: Make Your Mark
Övriga nominerade:
Robert Kindstrand, Intersport
Marcus Wibergh, XXL Sport & Vildmark