Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon är bäst i sporthandeln

Publicerad: 15 Oktober 2015, 12:47

Stadiums Victoria Appelqvist är Sveriges bästa marknadschef i sporthandeln.

Ett tydligt uttryck har varit nyckeln bakom Stadiums succé. Nu vinner Victoria Appelqvit titeln som Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin


Ämnen i artikeln:

StadiumSveriges Bästa MarknadschefVictoria Appelqvist

Konkurrensen är stenhård i sporthandeln. Men Stadium har stått upp bra och lyckas väl med att nå ut till kunderna. Titeln Sveriges Bästa Marknadschef är ett kvitto på framgången som Victoria Appelqvist och hennes team har haft.

– Allt vårt marknadsarbete utgår från vår vision om att aktivera världen och vår passion för ett aktivt liv och vi arbetar konsekvent med vårt uttryck i allt, från butiksupplevelse till kommunikation i såväl köpta som egna kanaler. Vår allra viktigaste kommunikationskanal är butikerna och så kommer det fortsätta att vara länge. Det nya medielandskapet ställer högre krav på oss, men digitaliseringen ger oss också möjligheter att gifta ihop vårt fysiska erbjudande med näthandeln, säger hon.

Stadium arbetar med:
Reklambyrå: Stadium Inhouse, olika externa partners
Media: Mindshare
PR: Cohn & Wolfe, Ibeyo
Sociala medier: Animal
Stadium Magazine: Make Your Mark

Övriga nominerade:
Robert Kindstrand, Intersport
Marcus Wibergh, XXL Sport & Vildmark

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.