Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon blir Burger Kings nya marknadschef

Publicerad: 10 juni 2013, 10:13

Sarah Frelin Ekvall

Burger King i Sverige har fått en ny marknadschef i Sarah Frelin Ekvall. Hon börjar den 20 juni och kommer senast från OBH Nordica där hon var nordisk konsumentmarknadschef.


Ämnen i artikeln:

Burger King

– Burger King är inne i en aggressiv tillväxtfas och det är väldigt spännande att arbeta med ett internationellt varumärk, säger Sarah Ekvall Frelin och fortsätter:

– Dessutom ska det bli väldigt roligt att komma ännu närmare konsumenten än vad jag gjort tidigare.

Sarah Frelin Ekvall har bott i USA i åtta år dit hon flyttade för att studera och spela tennis och blev sedan kvar för att arbeta med marknadsföring för ett arkitektkontor. Sedan flytten tillbaka till Sverige har hon arbetat på OBH Nordica i olika roller.

– Vi är väldigt nöjda med vår rekrytering av Sarah och hon kommer att bli ett värdefullt tillskott i utvecklingen av Burger Kings varumärke och kommunikation, säger Sven Hars, nordisk marknadsdirektör.

Sarah Frelin Ekvall ersätter Melina Aristiadou som lämnade Burger King i höstas.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger King

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.