Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon blir Disneys marknadschef

Publicerad: 28 Mars 2013, 10:46

Anna Glanmark

Foto: Pressbild

Anna Glanmark blir ny marknadsdirektör på Disney Nordic. I sitt uppdrag ska hon utveckla varumärkenas lokala närvaro och relevans och ge stöd åt det utökade nordiska erbjudandet inom reklam och företagssamarbeten som tog sin början i slutet av förra året.


Ämnen i artikeln:

Disney

Anna Glanmark kom till Disney 1993 och hade senast rollen som nordisk marknadschef för verksamhetsområdet Home Entertainment och Retail.

I slutet av 2009 samlade Disney Nordic alla sina verksamhetsområden under gemensam ledning från det regionala huvudkontoret i Stockholm.

Ambitionen var att stärka det övergripande varumärket
Disney på den lokala marknaden och möjliggöra ökad integration mellan verksamhetens olika enheter.

På marknadssidan har omställningen sammanfört de nordiska marknadsföringsfunktionerna under en och samma flagg.

– Det känns otroligt spännande att få det här förtroendet just nu. Den nya integrerade organisationen har satt sig och vi står inför att växla upp erbjudandet till lokala partners och börja agera som det mediehus med inriktning på familjemålgruppen som vi faktiskt är. Min roll kommer på så sätt att handla att fortsätta att säkra vårt eget starka varumärke, att stötta
det löpande arbetet med våra fantastiska produkter samt att stötta lanseringen av vår nya affärsenhet med försäljning av reklam och strategiska företagssamarbeten, Disneymedia+. Det ska bli väldigt kul, säger Anna Glanmark, marknadsdirektör, The Walt Disney Company  Nordic i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Disney

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.