Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon blir Heros nya hjälte

Publicerad: 13 maj 2014, 12:19

Karin Hagman.

Foto: Hero Kommunikation.

Hyresgästföreningens kommunikationschef, Karin Hagman, går över till Hero Kommunikation. Hero hävdar att hon har bidragit till lyfta bostadsköerna till en en av höstens stora valfrågor.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenHero Kommunikation

– Karin är en perfect match för oss. Vi jobbar alltmer med  opinionsbildande projekt där vi håller i alla delar i kommunikationen,  från public affairs till pr och reklam, säger Carolina Anestam, vd på  Hero Kommunikation i en kommentar.

Karin Hagman har jobbat Hyresgästföreningen i sju år och drivit en rad stora kommunikationsprojekt.  Ett  exempel på det är att man sedan 2011 har drivit ett opinionsbildande projekt  för att lyfta upp bostadsfrågan på den politiska dagordningen.

Hennes  projekt omfattade en rad kanaler och Hero jobbar alltmer med integrerad  kommunikation – i höstas hade byrån dubbla Spinn-nomineringar inom  integrerad kommunikation och vann med LRF.

– Vi har ett bra nätverk  med partners som hjälper till inom film, webb och andra discipliner,  säger Mårten Lundberg, byråchef på Hero Kommunikation i en kommentar

Hero jobbat med kunder som Vårdföretagarna, Stockholms Business Region, Eltel och Svensk Fågel.

– Jag valde Hero på grund av deras professionalism och engagemang, förutom att vi kom väldigt bra överens, säger Karin Hagman.

Hero har även anställt Jens Öhgren som juniorkonsult tidigare i år och räknar med att rekrytera flera personer framöver.

Karin Hagman tillträder efter sommaren.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.