Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon blir JC:s nya marknadschef

Publicerad: 22 november 2012, 09:25

Helena Holmberg blir JC:s nya marknadschef

Vid årsskiftet börjar JC:s nya marknadschef Helena Holmberg. Hon har rekryterats internt från JC Jeans Company och har mångårig erfarenhet från några av Sveriges mest meriterande reklambyråer.


Helena Holmberg började sin karriär på reklambyråsidan. Hon har nära
15-års erfarenhet på reklambyråer bland annat TBWA, King
och Åkestam Holst.

År 2010 bytte hon sida efter att ha rekryterats till JC Jeans Company, då för tjänsten som Head of Communications. Nu tar Helena Holmberg över huvudansvaret för marknadsföringen på företaget och efterträder därmed Karl-Johan Bogefors som marknadschef vid årsskiftet.

Under ledning av JC:s vd Marthyn Inghamn kommer Helena att ansvara och leda arbetet med att marknadsföra JC. Hon kommer därtill att ingå i ledningsgruppen för JC Jeans Company.

– Rekryteringen av vår nya marknadschef känns otroligt stark, Helena
besitter de erfarenheter och kunskaper som JC behöver för att ta JC
vidare enligt den nya strategiska och konceptuella riktning vi tagit fram.
Hon kommer att spela en viktig roll i JC:s kommunikation och mark-
nadsföring, säger Marthyn Inghamn VD på JC Jeans Company.

Det senaste året har JC genomgått ett stort förnyelsearbete, både strate-
giskt och konceptuellt. I början av hösten 2012 släppte man kampanjen
”Jeans for all” som en del av den nya satsningen.

Den nya strategin bygger på att renodla JC som varumärke och tydliggöra det som JC är bäst på och behålla en marknadsledande position.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.