Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon blir marknadschef på Specsavers

Publicerad: 2 Mars 2011, 09:04

I slutet av förra året lämande Specsavers marknadschef Anders Zanton för konkurrenten Smarteyes. Nu kan Resume.se berätta att det blir Marita Bertilsson som tar över marknadschefsrollen på Specsavers.


Ämnen i artikeln:

SpecsaversMarita Bertilson

Marita Bertilsson, ny marknadschef på Specsavers.

Marita Bertilsson, tidigare marknadsdirektör på    Göteborgs Kex    och    senast på den egna konsultfirman Market Mill    blir ny marknadschef på Specsavers.
– Det här är ett absolut drömjobb för mig. Specsavers varumärke är redan etablerat och starkt i Sverige – nu handlar det om att säkra den positionen samtidigt som vi tar ännu större marknadsandelar, säger Marita Bertilson.

Sedan 2008 har Marita Bertilsson kört den egna byrån  Market Mill – med rådgivning fokuserad på marknadsstrategiska och taktiska frågor inom snabbrörliga konsumentvaror, med kunder som    Brämhults, SCA och IHM.

På Specsavers kommer hon att arbeta med kommunikationsfrågor i nära samarbete med Anna Lindblad, som nyligen utsågs till ny informationschef på optikkedjan.

Specsavers som är marknadsledande inom optik, investerade år 2010: 165 778 000 kronor i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

SpecsaversMarita Bertilson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.