Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon får globalt toppjobb

Publicerad: 11 Juni 2009, 15:10

Anne Årneby lyfts upp till varumärkeschef på Telenor med globalt uppdrag att samla koncernens bolag i 13 länder under ett varumärke.


Ämnen i artikeln:

Anne ÅrnebyTelenor

Anne Årneby.

I april förra året  utsågs Anne Årneby till varumärkeschef för Telenor och chef för Telenors marknadskommunikation i Sverige.
Nu, drygt ett år senare, lyfts hon upp ett snäpp till i organisationen och får globalt ansvar för varumärket.
– Det stämmer. Jag börjar på måndag, säger hon till Resume.se

Hennes roll blir att fortsätta arbetet som Telenor redan inledde i Norden för några år sedan: att samla alla företagen i koncernen under ett varumärke.
Telenor har expanderat kraftigt internationellt, i första hand genom förvärv.
Och det finns fortfarande Telenor-bolag i några länder som inte arbetar under Telenors symboler.  
– Vi finns i dag i 13 länder och har drygt fyrtiotusen medarbetare. Som börsnoterat företag finns det många fördelar med att jobba under ett varumärke.

Telenor har gjort kraftiga omorganiseringar på kommunikationssidan under senaste året. Men Anne Årnebys nya uppdrag får inga praktiska följder för de redan upparbetade byråkontakterna, varken i Sverige eller internationellt.
– Nej, Naked London har det globala uppdraget och vi jobbar vidare med dem.  

Anne Årneby kommer i fortsättningen att jobba med Oslo som bas.
– Men jag ska pendla eftersom familjen bor kvar i Stockholm.

Anne Årneby har tidigare jobbat med varumärken som NK, H&M, IKEA, Fazer och ComHem. Hon har även ingått i ledningen på varumärkesbyrån Rewir.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Anne ÅrnebyTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.