Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon gör om Ifö:s varumärke

Publicerad: 8 April 2014, 13:49

Petra Isacson.

Foto: Ifö.

Badrumsbolaget Ifö vill utveckla sitt klassiska varumärke. Nu kör man igång en större satsning med temat ”Formad av Skandinavien”.


Ifö menar att deras varumärke traditionellt sett är förknippat med "kvalitet och tidlös skandinavisk design".

Ifö har nu genomfört ett större internt varumärkesarbete för att kunna visa vad Ifö står för idag.

–  Ifö är ett varumärke som många i Sverige har en relation till sedan  länge, men vi kan inte leva på gamla meriter, säger Petra Isacson,  marknadschef på Ifö i en kommentar.

Först ut är en ny serie  badrumsmöbler – Ifö Sense som utmärks av enkelhet och frihet för  konsumenten att själv skapa sitt eget badrum genom att kunna välja bland  ett stort sortiment av badrumsmöbler – samtliga skåp finns exempelvis i  tre storlekar och fem färger.

Men kampanjen är bara början.

Planen är att blanda större kampanjer med olika insatser under temat ”Formad av Skandinavien”.

Förhoppningen är att nå ut till målgrupper som exempelvis hantverkare och arkitekter.

Ifö ingår i badrumskoncernen Sanitec.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.