Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon klarade reklamlegendarens utmaning

Publicerad: 30 september 2013, 06:32

Grace Diebel, Rich Silversteins nya chefsassistent

Grace Diebel antog reklamlegendaren Rich Silversteins minst sagt annorlunda utmaning och slog ut 4 500 sökande. Hon blir därmed Rich Silversteins nya chefsassistent. Att han verkar kunna vara något krävande råder det inget tvivel om. Grace Diebel fick genomgå åtta intervjuer utöver det specialla testet.


Ämnen i artikeln:

Goodby Silverstein & Partners

Resumé har tidigare berättat att reklamlegendaren Rich Silverstein, som  är den ena grundaren av Goodby Silverstein & Partners, använt sig av  minst sagt udda metoder för för att hitta en ny chefsassistent.

”Har  du någonsin tittat storhet i ögonen – och börjat gråta för att det är  så vackert? Om inte så måste du lära känna Rich Silverstein.”

Så löd introduktionen till Rich Silversteins jobberbjudande som ny chefsassistent.

Han presenterade sex grundkriterier, där en sådan bland annat gick ut på att arrangera  kontakter utifrån den som är viktigast.

Här  fanns bland annat Kim Jong-Un och hunden Felix med. En ytterligare  uppgift gick ut på att memorera en rad namn på endast två sekunder.

Ansökanden hade fram till och med den 6 september på sig att klara uppgiften

Grace Diebel slog ut 4 500 sökanden och vann jobbet, enligt Adweek.

Hon berättar för Adweek att hon inte avskräcktes av hur krävande Rich Silverstein verkar vara:
–  De måste ju haft roligt när de skapade det hela och jag tänkte att då  kanske jobbet är lika intressant, säger Grace Diebel till Adweek.

Hon berättar också att hon är ett stort fan av det jobb som byrån gjort för Golden Gate National parks.
– Jag tänkte att någon som gillar att vara ute i det fria samt Marin-området inte kan vara vara så farlig, säger Grace Diebel.

Hon blev dock inkallad till byrån tre gånger för åtta separata intervjuer, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.