Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hon leder Eniros nya marknadsföringsgiv

Publicerad: 13 maj 2014, 07:17

Cecilia von Krusenstierna blir ny marknadschef på Eniro. Hon kommer närmast från TeliaSonera och ska driva arbetet med Eniros nya marknadsföringsstrategi där man går från ett par enstaka kampanjer per år till en ”always on stategi.”


Ämnen i artikeln:

HalebopCecilia von Krusenstierna

– Cecilia har en perfekt bakgrund för att fortsätta detta viktiga  arbete. Vi är ett modernt sökföretag där mobilen ligger i framkant.  Därför måste vi vara snabbfotade och säkerställa att det vi satsar på  ger så bra effekt som möjligt, säger Mattias Wedar, chef för produkt och  marknadsföring inom Eniro-koncernen i en kommentar.

Cecilia von  Krusenstierna blir övergripande för all marknadsföring i hela Norden  samt Polen. Eniro ändrar sitt sätt att jobba med marknadsföring i samma  veva som hon tillträder.

Sökjätten går från stora kampanjer ett par  gånger per år till en ”always on strategi”, vilket enkelt förklarat  innebär en konstant närvaro i digitala kanaler.

Cecilia von Krusenstierna har en lång erfarenhet inom digital försäljning och marknadsföring av exempelvis mobila tjänster.

Hon har bland annat varit med och utvecklat Halebop i Sverige och har också i egenskap av marknadschef lanserat Yoigo i Spanien.

Hon  kommer närmast från TeliaSonera, där hon var övergripande ansvarig för  koncernens digitala strategier för de olika varumärkena i Norden,  Baltikum och Eurasien.

–  Företaget har lyckats med någonting som många andra mediebolag  är mitt uppe i, att ta klivet till den digitala världen och fortfarande  tjäna pengar, säger Cecilia von Krusenstierna i en kommentar

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.