Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Hon tar över Filippa K:s marknadsföring

Publicerad: 24 November 2014, 09:33

Ellen Dixdotter.

Foto: Filippa K.

Ellen Dixdotter har utsetts till ny marknadsdirektör för Filippa K. Hon får också en viktig roll i ledningsgruppen.


Ämnen i artikeln:

Filippa KGraylingPatriksson Communication

– Ellen har en gedigen kompetens och värdefull erfarenhet från Filippa K. Det känns väldigt kul att hon nu kommer vara en viktig del i den fortsatta expansion som vi står inför, säger Amelie Söderberg, vd för Filippa K i en kommentar.

Ellen Dixdotter började som pr-chef på Filippa K år 2011 och blev sedermera även marknadschef Inhouse. Nu tar hon klivet upp och blir marknadsdirektör, vilket omfattar all marknadsföring i världen för Filippa K.

– Jag har arbetat med varumärket Filippa K under många år, både som konsult tidigare och de senaste åren som PR och Marknadschef in house. Det känns otroligt spännande att nu ta nästa steg i detta arbete, säger Ellen Dixdotter, ny marknadsdirektör på Filippa K i en kommentar.

Elle Dixdotter kom närmast från Patriksson Communciation innan hon gick över till Filippa K.

Hon arbetade dessförinnan på Sund (idag Grayling).

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.