Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon tog fram K-Rautas finska ursprung

Publicerad: 15 Oktober 2015, 14:58

Vinnaren Karolina Åhs.

Karolina Åhs, marknadschef K-Rauta, vinner Sveriges bästa marknadschef i kategorin Byggvaruhus. Med hjälp av Jarmo Mäkinen har K-rauta personifierat K-rautas ursprung.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa Marknadschef

Karolina Åhs har varit K-Rautas marknads- och kommunikationschef i snart fyra år. Under hennes tid har en ny marknadsplattform lanserats, där reklamfilmerna med skådespelaren Jarmo Mäkinen varit en viktig framgång till effektiv reklam.

– Vi jobbar med att tydliggöra våra grundläggande varumärkesvärden: det finska ursprunget, gediget, kunskap och att kunden kan lita på oss. Filmerna personifierar dessa värden och vårt fokus på det finska, har varit ett riktigt lyckokast, säger hon.

Karolina Åhs är den enda kvinnan att nomineras i den här kategorin. Hon vann i konkurrens med: Johan Saxne, Bauhaus, Jonas Ahnve, Beijer Byggmaterial, Carl Evedius, Bygma, Daniel Juhlin, Byggmax, Andreas Larsson, Hornbach , Erik Öhlin, XL Bygg och Mikael Tykesson, Woody

K-Rauta jobbar med:
Reklambyrå: Fortune
Mediebyrå: Brightmedia
PR-byrå: Cohn & Wolfe

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.