Reklam
Hon tog fram K-Rautas finska ursprung
Publicerad: 15 oktober 2015, 14:58
Vinnaren Karolina Åhs.
Karolina Åhs, marknadschef K-Rauta, vinner Sveriges bästa marknadschef i kategorin Byggvaruhus. Med hjälp av Jarmo Mäkinen har K-rauta personifierat K-rautas ursprung.
Karolina Åhs har varit K-Rautas marknads- och kommunikationschef i snart fyra år. Under hennes tid har en ny marknadsplattform lanserats, där reklamfilmerna med skådespelaren Jarmo Mäkinen varit en viktig framgång till effektiv reklam.
– Vi jobbar med att tydliggöra våra grundläggande varumärkesvärden: det finska ursprunget, gediget, kunskap och att kunden kan lita på oss. Filmerna personifierar dessa värden och vårt fokus på det finska, har varit ett riktigt lyckokast, säger hon.
Karolina Åhs är den enda kvinnan att nomineras i den här kategorin. Hon vann i konkurrens med: Johan Saxne, Bauhaus, Jonas Ahnve, Beijer Byggmaterial, Carl Evedius, Bygma, Daniel Juhlin, Byggmax, Andreas Larsson, Hornbach , Erik Öhlin, XL Bygg och Mikael Tykesson, Woody
K-Rauta jobbar med:
Reklambyrå: Fortune
Mediebyrå: Brightmedia
PR-byrå: Cohn & Wolfe