Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hon vill bli världens bästa kreatör

Publicerad: 22 Oktober 2008, 09:01

Hanna Björk på Åkestam Holst har tagit hem ett guldlejon i Cannes. Men det räcker inte. Tidningen Diego frågar om det långsiktiga målet. – Att bli världens bästa kreatör, svarar den 27-åriga copywritern.


Hanna Björks målsättning: att bli världens bästa kreatör.

Tidningen Diego har i senaste numret tagit pulsen på ”den orädda generationen”. De utgörs av kvinnor födda på 80-talet som enligt tidningen sopar mattan med sina manliga kollegor. Bland de intervjuade finns bland annat Arenas debattör Katrine Kielos, stjärnkonsulten Sara Najafi på Accenture och Johanna Möllerström som kan titulera sig aktiestrateg, politiker och författare.

Reklambranschen representeras av Hanna Björk, 27 år och copy på Åkestam Holst. Hon är civilekonomen som gick på Bergh och slutade som kursetta på scriptlinjen. För två år sedan fick hon praktikplats på Åkestam Holst. I somras tog hon hem ett guldlejon i Cannes. Men hennes målsättning är skyhög.
– Att bli världens bästa kreatör, svarar Hanna Björk i Diego.

Med en sådan ambition kanske man skulle kunna bli nedtryckt av äldre kollegor. Men Hanna Björk säger att hon får extremt bra stöd för det mesta.
– Det enda motståndet jag ibland kan uppleva kommer från äldre kvinnor. De kan ha en lite nedvärderande, lite överlägsen ton när de talar till en, vilket är oerhört irriterande, säger hon till Diego.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.