Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Honda i ny global varumärkeskampanj

Publicerad: 12 juli 2013, 08:46

Honda drar igång en global varumärkeskampanj med filmen "The Power of Dreams" signerad Wieden + Kennedy London.


Ämnen i artikeln:

HondaWieden + Kennedy

En ingenjörs nyfikna händer som med stor fingerfärdighet omvandlar en Honda-produkt till en annan, och en annan, och en annan. Genom denna förvandlingsprocess får tittaren en överblick över några Hondas mest kända produkter, från den första motorcykelmotorn till roboten Asimo.

Filmen är gjord av Wieden + Kennedy London

Chris Lapham och Aaron McGurk, det kreativa teamet från reklambyrån beskriver tankarna bakom filmen så här:

– The Power of Dreams fortsätter att leda Honda framåt mot nya kunskaper och tekniker. Ibland kan det dock vara bra att tittat bakåt också. Då ser man nämligen hur Honda har kommit dit de är idag tack vare nyfikenhet. Man ser också vart de är på väg.

Filmen har ett maner som påminner väldigt mycket om Lowe Brindfors film Changing perspective som gjordes för Saab 2009.

De båda filmerna kan jämföras här nedan

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

HondaWieden + Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.