Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Honesty tar hem Mediamarkt

Publicerad: 8 mars 2011, 07:52

Firshermans Friend. Scandic. Och nu Mediamarkt. Honesty plockar kunder på löpande band. – Samarbetet med Mediamarkt gör Honesty till en bättre och mer komplett byrå för alla våra kunder, säger Walter Naeslund, vd och grundare av Honesty.


Ämnen i artikeln:

HonestyWalter NaeslundJohan Rosenblom

En tidigare annons för Medimarkt med fotbollsprofilen Peter Antoine.

Efter en längre tids pitchande kan Resumé nu berätta att det blir Honesty som plockar hem elektronikjätten Mediamarkt som ny kund.

Johan Rosenblom, marknadschef för Mediamarkt i Sverige motiverar valet:

– Honesty visade upp starka kreativa lösningar och hanterade även branschens speciella förutsättningar med såväl strategisk som taktisk fingertoppskänsla. Dessutom var de lätta och snabba att jobba med vilket i många lägen är avgörande i dagens medialandskap. Honesty kommer bli en viktig partner för oss i vår vidare expansion i Sverige.

Som Resumé tidigare rapporterat är det ett hårt priskrig i hemelektronikbranschen som dragit upp medieinvesteringarna för samtliga aktörer. Mediamarkt ökade näst mest, efter Elgiganten, med hela 140 miljoner, till 414 miljoner kronor 2010, brutto, enligt Sifo reklammätningar. Och det väntar ingen avmattning.
Under 2011 planerar Mediamarkt att öppna 4 nya butiker i Sverige, och öka medieinvesteringarna med över 50 procent.

På Honesty gläds man över nya kunden, och Walter Naeslund, säger att det ”kliar i fingrarna att arbeta med Mediamarkt”.

– Mediamarkt är en spännande kund på flera sätt. Varuhusen är i grunden fantastiska. De är stora och välsorterade, har låga priser och fin service. Det riktigt kliade i fingrarna att gå in och skapa kommunikation kring de här värdena. Vi ser också möjligheter att utveckla samspelet mellan olika kommunikationskanaler.

Fakta

Mediamarkt etablerades i Sverige 2001. Tidigare reklambyrå är Scholz & Friends som man samarbetade med i över fem år och tog bland annat fram uppmärksammade kampanjer med såväl Peter Antoine som Robert Gustavsson som dragplåster. Mediamarkt ingår i bolaget Media Saturn som har flera konkurrande företag på olika marknader. 2009 hade man en nettoomsättning på 19, 9 miljarder euro och över 60 000 anställda.

Honesty grundades 2009.   Delägarna är idag:
Walter Naeslund
Emil Clase
Martin Marklund
Petrus Kukulski
Jesper Åström

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.