Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Honesty tar tredje raka

Publicerad: 9 Mars 2011, 17:06

Fishermans Friend, Scandic och nu Media Markt. År 2011 har börjat i raketfart för Honesty. Uppdragen gör att reklambyrån blir dubbelt så stor på intäktssidan.


Ämnen i artikeln:

Petrus KukulskiMartin Marklund

truetrue2020-03-02T18:06

Walter Naeslund, Martin Marklund och Petrus Kukulsky behöver nytt folk. Foto: Hanna Teleman.

Efter en segdragen pitch i kamp med många konkurrenter tog Honesty hem elektronikgiganten Media Markt som ny kund. Resumé har tidigare berättat om priskriget i hemelektronikbranschen som har dragit upp medieinvesteringarna för samtliga aktörer. Media Markt investerade 414 miljoner brutto på reklam under 2010. Med fyra nya butiker i Sverige kommer deras medie­investeringar att öka med 50 procent. Och med Media Markt som ny kund kommer Honesty att växa ordentligt.
– Grovt räknat kan man väl säga att de nya kunderna dubblar byråns storlek. Vi har brutet räkenskapsår, och fram till sommaren siktar vi på en omsättning på 25 miljoner kronor med god lönsamhet, säger Honestys vd och grundare Walter Naeslund.

Honesty har sedan starten 2009 varit framgångsrikt i kampen om nya uppdrag.
– Vi har kört på som vanligt. Nu råkade det komma in tre pitcher samtidigt och vi vann alla. Vi har vunnit alla pitcher som vi har varit med i hittills och såklart jätteglada för att hålla nollan, berättar Walter Naeslund.

Johan Rosenblom, marknadschef för Media Markt i Sverige, tyckte att Honesty var lätta och snabba att jobba med vilket han ser som avgörande i Sveriges medialandskap.
– Honesty visade upp starka kreativa lösningar och hanterade även branschens speciella förutsättningar med såväl strategisk som taktisk fingertoppskänsla. Honesty kommer att bli en viktig partner för oss i vår vidare expansion i Sverige, säger han

Med nya kunder väntar nyrekryteringar. I första hand är man ute efter projekt- och produktionsledare. Honesty premierar resultatet i sin strategi. Enligt Walter Naeslund är det en kombination av höga produktionskrav och en bra byråkultur som ligger bakom framgångarna.
– Det gäller att anstränga sig hårt. Vår strategi är att komma väl förberedd till pitcherna. När man blir konkret tidigt kan man unna sig lyxen att justera i efterhand om man inte träffar exakt rätt från början, menar Martin Marklund, cd på Honesty.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.