Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Honestys ärliga Riksgäldsreklam

Publicerad: 4 Oktober 2013, 09:15

Riksgälden lanserar nu ett nytt reklamkoncept framtaget at Honesty som bygger på devisen "Man måste inte våga för att vinna".


Ämnen i artikeln:

RiksgäldenHonesty

Det nya konceptet är en vidareutveckling av det tidigare "Gillar du att vinna men hatar att förlora". Då nådde man framgång mot denyngre målgruppen men huvudgruppen 55 + har varit mer neutrala.

– Det nya konceptet tydliggör produkten och känns som en bra förvaltning av vårt tidigare koncept, säger Christin Dylén marknadsansvarig på Riksgäldeni ett pressmeddelande.

"Man måste inte våga för att vinna" är ett resultat av ett samarbete mellan Honestys Robert Nygren och Petrus Kukulski som under sin tid på dåvarande Storåkers McCann också formade Riksgäldens förra reklamkoncept för premieobligationer.

– Vi såg ett behov av en förenkling av budskapet för att öka produktförståelse och preferens i huvudmålgruppen, säger Robert Nygren.

Filmerna är producerade av Honesty Studio och fotograf är Mats Axby. Kampanjen kommer att synas i TV4 och Eurosport från och med 4 oktober 2013. Filmerna kommer också att visas på bio.

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

RiksgäldenHonesty

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.