Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Honestys fräcka King-kap

Publicerad: 16 augusti 2012, 08:42

Jens Englund.

Här är Honestys kap: Jens Englund, tungt meriterad copywriter från konkurrenten King. – Han är en av Sveriges tyngsta kreatörer, säger Walter Naeslund, vd och grundare av Honesty.


Ämnen i artikeln:

KINGHonesty

Jens Englund har   de senaste åren jobbat med kunder som ICA, Expressen, SJ och Triss.   Han har också ett förflutet på den gamla storbyrån Paradiset med bland annat Keno,   Tele2, OLW, Stadsmissionen och lanseringen av Sportbladet.

– Jens Englund är en av Sveriges tyngsta kreatörer och en av dem som har  kapacitet att skapa långsiktiga övergripande reklamvärldar. Honesty har  alltid handlat om att kombinera modern kommunikationsteknik med  traditionell reklamkonst och för att fortsätta leva upp till det när vi  växer måste vi kosta på oss att rekrytera från översta hyllan, säger  Walter Naeslund.

Jens Englund börjar den 1 september.

–  Honesty verkar tänka annorlunda och efter att ha träffat dem kände jag  direkt att jag ville börja jobba där. De har även mycket av sin  produktion inhouse vilket jag tycker låter som en dröm. Det ger en helt  annan kontroll och möjlighet att komma nära sin vision. Jag tycker också  att Honesty visar att de inte är beroende av enorma produktionsbudgetar  för att göra stark reklam, säger Jens Englund.

Honesty grundades  2009 av Walter Naeslund och har en nettoomsättning på 25,5 miljoner  och vinst på 9,1 miljoner i det senast rapporterade verksamhetsåret  2010/2011. Byrån har idag 30 anställda, däribland delägarna Martin  Marklund, Petrus Kukulski, Emil Clase och Robert Nygren.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

KINGHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.