Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 December 2013, 08:04
Carina Herly
Foto: Pressbild.
Carina Herly har varit kommunikationschef på JC Decaux under åtta år, men har nu valt att säga upp sig. Företaget har dragit igång ett besparings- och kompetensväxlingsprogram, vilket bland annat innebär att företagets vd Magnus Heljeberg tar över stora delar av hennes uppgifter.
– Jag har haft åtta fantastiska år på JC Decaux och har haft superkul. Jag ser ljust på framtiden och jag är övertygad om att mina kollegor fortsätter att driva utomhusmarknaden framåt. Så det är en lycklig skilsmässa, säger Carina Herly, som inte har klart med något nytt jobb ännu.
JC Decaux marknadskoordinator, vd-assistent och numera även talesperson till media, Åsa Tyni, vill inte kommentera hur organisationen ska se ut i framtiden annat än att hon tar pressfrågorna, medan företagets vd Magnus Heljberg ska hantera strategiska frågor för bolaget.
Hon uppger att det inte finns något besparingsprogram som rullar och hon kan heller inte ge något svar på varför Carina Herly slutar.
Carina Herly känner sig extra stolt över att ha tagit initiativet till branschtävlingen UTE samt samhällsprojektet The Art Break, vilket visar konst på reklamtavlor.
Hon tycker också att det har varit roligt att vara med och utveckla varumärket JC Decaux och dess produkter.
– Jag räknar med se mig i en ny roll snart. Jag älskar reklam och kommunikation och det är också det som jag vill fortsätta med, säger Carina Herly.
Karl-Johan Byttner