Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hoppar av från JC Decaux

Publicerad: 2 December 2013, 08:04

Carina Herly

Foto: Pressbild.

Carina Herly har varit kommunikationschef på JC Decaux under åtta år, men har nu valt att säga upp sig. Företaget har dragit igång ett besparings- och kompetensväxlingsprogram, vilket bland annat innebär att företagets vd Magnus Heljeberg tar över stora delar av hennes uppgifter.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxCarina HerlyMagnus Heljeberg

– Jag har haft åtta fantastiska år på JC Decaux och har haft superkul.  Jag ser ljust på framtiden och jag är övertygad om att mina kollegor  fortsätter att driva utomhusmarknaden framåt. Så det är en lycklig  skilsmässa, säger Carina Herly, som inte har klart med något nytt jobb  ännu.

JC Decaux marknadskoordinator, vd-assistent och numera även  talesperson till media, Åsa Tyni, vill inte kommentera hur  organisationen ska se ut i framtiden annat än att hon tar pressfrågorna,  medan företagets vd Magnus Heljberg ska hantera strategiska frågor för  bolaget.

Hon uppger att det inte finns något besparingsprogram som  rullar och hon kan heller inte ge något svar på varför Carina Herly  slutar.

Carina Herly känner sig extra stolt över att ha tagit  initiativet till branschtävlingen UTE samt samhällsprojektet The Art  Break, vilket visar konst på reklamtavlor.

Hon tycker också att det har varit roligt att vara med och utveckla varumärket JC Decaux och dess produkter.

–  Jag räknar med se mig i en ny roll snart. Jag älskar reklam och  kommunikation och det är också det som jag vill fortsätta med, säger  Carina Herly.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.