Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hotellgrupp väljer Abby Norm

Publicerad: 11 juni 2008, 11:16

Reklambyrån Abby Norm har skrivit kontrakt med hotellgruppen Sjönära Möten.
– Vi vill ha deras hjälp att formulera ett långsiktigt reklam- och kommunikationskoncept, säger Micael Eriksson, vd Sjönära Möten.


I hotellgruppen Sjönära Möten ingår Smådalarö Gård, Fågelbro Hus och Krusenberg Herrgård. Abby Norm ska nu ta fram ett nytt reklamkoncept åt gruppen.

Micael Eriksson, vd för Sjönära Möten, kommenterar satsningen.
– Eftersom vi tillhör de bästa hotellen i landet har vi självklart ambitionen att vår kommunikation ska spegla detta.

Tidigare samarbetade hotellgruppen med stockholmsbaserade byrån Fungera Kommunikation. Samarbetet avslutades vid årsskiftet efter att byrån levererat den nya logotypen.
– Det fanns lite delar som Fungera inte kunde hjälpa oss med. Jag hade haft kontakt med Abby Norm tidigare och kontaktade dem och frågade om de var intresserade, säger Johanna van Doorn, marknadsansvarig på Sjönära Möten.

Sjönära Mötens huvudinriktning är möten och konferenser för mindre och medelstora grupper. Företaget, som 2007 omsatte 87 miljoner kronor, består idag av tre hotell. Gruppen är dock på jakt efter ytterligare ett och satsar nu hårt på den växande marknaden för sommar- och weekendturism.

Abby Norm har gjort ett inledande varumärkesarbete. Nu startar arbetet med att ta fram ett långsiktigt kommunikationskoncept.
Första resultatet av det nya samarbetet kommer att synas efter sommaren.

Hur mycket lägger ni på marknadsföring per år?
– Cirka tre miljoner kronor om man räknar in allt.

Hur mycket beräknar du att uppdraget är värt?
– Det är svårt att svara på. Vi har bara skrivit kontrakt för den första delen med Abby Norm. Resten kommer att ske löpande, säger Johanna van Doorn.

Abby Norms fokus kommer att bli annonser samt annat kringmaterial.
– Tidigare har vi mest satsat på imageannonser i olika typer av magasin. Våra evenemang har vi kommunicerat i dagstidningar och en del av budgeten har lagts på webben.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.