Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hotellkedja väljer ny reklambyrå

Publicerad: 4 mars 2009, 14:34

Den uppsalabaserade design- och reklambyrån Medori har fått hotellkedjan Profilhotels som ny kund. (Uppdaterad)


Hemsidan framtagen av Start Communication

Profilhotels ägs av Hospitium. Kedjan har hotell i sju städer i Sverige samt i Köpenhamn.  Kedjan omsätter idag cirka 200 miljoner kronor och målet är att växa i Sverige och övriga Europa med hjälp av ett ”professionellt och personligt servicekoncept”. Till sin hjälp har de nu valt design- och reklambyrån Medori.

Vad ska Medori göra för er?
– Det blir allt från reklam till banners online till att vårda vårat varumärke och vidareutvecklat det, säger Sara Andersson, marknadsansvarig på Profilhotels.

Profilhotels jobbar idag med konceptet ”The art of hotel living” som Start Communication arbetat fram. Enligt Profilhotels visar det begreppet att gästerna ska ha en bekymmersfri tillvaro. Profilhotels samarbetar inte längre med Start och byrån var inte med i upphandlingen.

Varför lämnade ni Start?
– Största anledningen är att marknadsavdelningen nu sitter i Stockholm och att vi då behövde en mer lokal byrå för att få en mer regelbunden kontakt.

De andra två byråerna som var med i pitchen var Hummingbirds och Castenfors Co.

Medori jobbar även bland annat med NCC, Synsam, Svenska kyrkan och Vasakronan.

Avtalet med Medori löper på ett år till att börja med.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.