Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hotellkoncernen hoppas på regn inför projektlansering

Publicerad: 6 september 2018, 12:04

Foto: Pressbild

När regnet faller ner uppenbarar sig namn och logotyp på det nya hotellets uppfart.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

När hotellkoncernen Nobis Hospitality Group lanserar sitt kommande hotell- och restaurangprojekt i Vasastadens galleridistrikt, vänder man sig till vädergudarna för mer regn. Med hjälp av en vattenavstötande färg så uppenbarar sig namn och logotyp på det nya hotellets uppfart, när regnet faller ner.  

Det nya projektet går under namnet Blique by Nobis och genom den visuella approachen som ska genomsyra hela projektet vill man rikta blickarna till ordet "blick".

– Blique by Nobis står för visuell kommunikation och kreativa uttryck, det vill säga allt som vi ser, tar in och påverkas av. Vår förhoppning är att hotellet ska bli en social
samlingsplats för uttryck inom arkitektur, design, konst, mat, musik och dryck. Att
presentera namnet på ett artistiskt och lekfullt sätt går helt i linje med den produkt vi vill skapa, säger Alessia Catenacci, pr och marknadschef på Nobis Hospitality Group, i en kommentar.

Konceptet att använda sig av vattenavstötande färg är inte nytt. Sedan tidigare har bland annat Netflix tagit till knepet för att marknadsföra sin första skandinaviska originalserie "The Rain".

Nobis Hospitality Group innefattar kända varumärken så som Operakällaren, Café Opera, Stallmästaregården samt designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Miss Clara, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, Restaurant J.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.