Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Hovet om Västtrafiks kampanj: Är förtal

Publicerad: 30 Juli 2015, 06:54

Hovet har reagerat på Västtrafiks kampanj med budskapet "Se var kungen var otrogen". (Arkivfoto)

Foto: Colourbox

Kampanjen på stan har budskapet: "Se var kungen var otrogen."


Ämnen i artikeln:

Margareta ThorgrenHovetKungenVästtrafik

Västtrafik marknadsför sin nya app i en kampanj med stortavlor över hela Göteborg. I stor text står det:

"Se var kungen var otrogen. Appen som förvandlar spårvagnen till en sight-seeingbuss".

Hovets presschef Margareta Thorgren säger till GT att hon har diskuterat kampanjen med hovets jurister och att man kommit fram till att det rör sig om förtal.

– Vi har gett förslaget att företaget bör ta bort kampanjen eftersom den strider mot svensk lag. Dessutom är den olämplig genom att den föranlett starka negativa reaktioner, säger Margareta Thorgren till GT.

Västtrafik sitter i möte under förmiddagen för att diskutera huruvida man ska vidta några åtgärder. För pressinformatör Kristian Lans var hovets reaktion inte väntad.

– Nej det hade vi inte väntat oss eftersom det handlar om Oscar II, säger han till GT.

Mika Wallgren


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.