Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

HowCom värvar dubbelt från Carat

Publicerad: 4 oktober 2013, 07:50

Fredrik Andersson och Åsa Schmidt.

HowCom värvade i våras Svenska spels tidigare marknadsdirektör Fredrik Lundgren och etablerade strategi- och insiktsbyrån HowCom Evolution AB som dotterbolag. Nu fyller byrån på med Fredrik Andersson och Åsa Schmidt från Carat.


Ämnen i artikeln:

Fredrik AnderssonHowCom

Fredrik Andersson kommer närmast från rollen som research director på Carat Insight  där han arbetade under 12 år. Han blir partner i  HowCom Evolution AB med titeln insight director.

Åsa Schmidt tidigare bland annat tv-chef och senast account director på Carat får titeln client service director på HowCom AB.

– Jag har tidigare samarbetat med både Fredrik  Andersson och Åsa Schmidt under min tid på Svenska spel. Fredrik har  alltid bidragit med fördjupad kundinsikt och varit duktig på att paketera  denna kunskap till operativt användbar nytta. Det skall bli riktigt  spännande att tillsammans få utveckla detta område. Åsa Schmidt  har alltid levererat över förväntan när vi suttit på varsin sida  av bordet, det skall bli riktigt roligt att få arbete tillsammans nu,  säger Fredrik Lundgren, vd på HowCom Evolution AB, i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Fredrik AnderssonHowCom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.