Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

HP satsar på Ebba och Elin

Publicerad: 15 Juli 2009, 12:03

Datorföretaget HP fokuserar hårt på att nå den kvinnliga målgruppen med hjälp av olika designprojekt. Företaget blir bland annat partner till Ebba von Sydows nya projekt samt tar hjälp av Elin Kling för Blogawards i höst.


Ämnen i artikeln:

Ebba von SydowVeckorevynElin Kling

Ebba von Sydows designförfrågan på Veckorevyn

I höst lanserar Ebba von Sydow, med hjälp av Bonnier, ett nytt modeprojekt på nätet. Partner till projektet blir bland annat HP. Del ett i det nya samarbetet är en designtävling där Ebba ber sina läsare om hjälp att designa om hennes blogg. Vinsten är en dator från HP.

Varför vill ni samarbeta med Ebba?
– Ebba har nu tagit steget från Veckorevyn till en lite äldre och mognare publik. Vår målgrupp är den som Ebba nu kommer att rikta sig till. Dessutom är Ebba en person man gärna lyssnar på. Det finns en bra balans i det hon gör och hon är person som vi gärna knyter vårt varumärke till, säger Johnny Kroneld, marketing manager HP Store.

Enligt Kroneld kommer HP att erbjuda läsarna på Ebbas nya blogg en privatbutik online med HP:s designade datorer till specialpris.
– Det ska bli lite vip.

Vad har ni för målgrupp i sikte?
– Kvinnor i åldern 30 och uppåt. Det finns egentligen inget tak.

Ebba von Sydow och Elin Kling

Förutom ett samarbete med Ebba von Sydow så satsar HP i höst även att synas med Elin Kling. HP blir partner till Blogawards, Veckorevyns tävling som kommer att hållas i oktober, och kommer med hjälp av TV4 att knyta till sig Kling. Exakt vad hon ska göra är dock inte helt klart än.

– Det är klart att vi kommer att jobba med TV4 och Elin Kling har sagt ja till att vara med men exakt vad hon ska göra är inte spikat. Vi har pratat med henne om att hon ska verka som en ambassadör och förutom att dela ut pris vill vi att hon ska göra lite olika smågrejer som att blogga, filma och ha tävlingar, säger Kroneld. han tillägger.
– Vi för i dagsläget diskussioner med olika partners angående möjligheten att synas tillsammans med oss på Blogawards.

Varför vill ni synas i samband med Blogawards?

– Tävlingen har en yngre målgrupp som är designintresserad. Vi vill visa att HP är kvalité men också att design är viktigt, säger Johnny Kroneld.

Budgeten för de två satsningarna är inte helt satt än.
– Jag kan idag inte kommentera någonting om budgetar för de specifika projekten då vi ännu inte vet dess omfattning.

HP har även börjat titta på eventuella samarbeten med manliga bloggare, men där är ingenting klart än.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.