Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

HSB lockar med gratis boende

Publicerad: 5 maj 2008, 14:41

I dag, måndag, släppte HSB två nya reklamfilmer där de fokuserar på att berätta så mycket som möjligt om alla fördelar på endast 30 sekunder.


Tävlingen på sajten.

Reklamfilmerna har tagits fram av Fältman & Malmén tillsammans med Callboy. För regi svarar Jesper Hiro och producent är Nils Ljunggren.

Kampanjen kommer att pågå i tre veckor. Filmerna kommer att sändas på TV3, Kanal 5, MTV, och TV400 samt i TV4:s lokala sändningar i Stockholm. Förutom filmer satsar HSB även på att synas på webben där de bland annat lockar med ett års gratis boende.

I filmerna visar två boende upp sina lägenheter samt fördelar med att bospara och bo i HSB. Målet är att särskilja sig från konkurrenterna genom att just trycka på förmånerna.
– Vi spelade in i mitten av april. Vi använder oss av skådespelare men lägenheterna är HSB, det var väldigt viktigt, säger Erik Höglund copy på Fältman & Malmén.

Sajten är framtagen av Norweb.

Reklambyrån har tidigare samarbetat med HSB Stockholm. Strax innan jul blev det klart att de även fick förtroendet att göra HSB Riksförbunds nästa reklamfilmskampanj, den som nu haft premiär.

Målgruppen för kampanjen är ungdomar i åldern 18-30 år.

På vilket sett syns det i filmerna?
– Dels är skådisarna rätt unga och dels tror jag att målgruppen kommer att känna igen sig i formen, som liknar den som MTV använder när de visar lyor, säger Erik Höglund.

Vad är målet med kampanjen?
– Det långsiktiga målet är att attrahera fler att bospara. HSB vill hamna på valbar plats hos ungdomarna och skapa en attitydförändring, säger Erik Höglund.

HSB

Byrå: Fältman & Malmén
Arbetsgrupp:  Magnus  Fältman cd, Daniel Segerheim ad, Erik Höglund copy,  Therese Loodin  projektledare
Produktionsbolag: Callboy
Regissör: Jesper Hiro
Producent: Nils Ljunggren
Webb: Norweb
Erik Frisell projektledare, Tem Aguerre och Paul Dixon flashutvecklare, Ian Vidales webb assistent

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.