Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

HSB tycker inte tryggt är synonymt med tråkigt

Publicerad: 27 Augusti 2018, 09:45

Foto: Skärmdump / Youtube

Till tonerna av en soulinspirerad slow jam beskriver HSBs trygghetsdirektör Laila Svensson fördelarna med trygghet.


Ämnen i artikeln:

House of FriendsHSBReklamKampanj

Genom att använda sig av verktyg som humor och självdistans vill HSB Bostad förmedla att tryggt inte är synonymt med tråkigt. Sedan starten för snart hundra år sedan så har "trygga bostäder" varit deras mantra.

Med kampanjen "Boendemagi" vill man skildra en aktör som bygger snygga och trygga nya bostadsrätter i attraktiva områden i Stockholm. Till tonerna av en soulinspirerad slow jam beskriver HSBs trygghetsdirektör Laila Svensson fördelarna med trygghet.

– Tryggheten är en av de främsta anledningarna till att många väljer att köpa en lägenhet av HSB. Men vi vill skapa ännu mer intresse kring att vi inte bara erbjuder trygghet, utan också snygg inredning, hög kvalitet, många tillval, genomtänkt arkitektur och konstnärlig gestaltning, säger Maria Andersson, marknadschef på HSB Bostad, i en kommentar.

Kampanjen är framtagen i samarbete med House Of Friends-byråerna Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light.

Arbetsgrupp HSB Bostad:
Maria Andersson, Marknadschef
Helena Sandström, Marknadskoordinator

Arbetsgrupp Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light:
Projektledare: Mårten Eklund
Produktionsledare: Ann-Christine Nylander
Kreatörer: Daniel Segerheim, Anton Ström
Digital Designer: Fredrik Westberg
Content Designer: Line Gustavsson
Regissör: Kristoffer Persson
Producent: Victor Swiatek

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.