Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Humor ska få folk att resa

Publicerad: 17 April 2009, 09:11

Svart humor ska locka svenskar att resa till Danmark. Liksom tidigare bygger kampanjen på konceptet ”se livet från den danska sidan”.


Ämnen i artikeln:

Tempel

2008 bytte Visitdenmark reklambyrå, från Lundberg & Co till Tempel. Men konceptet ”Se livet från den danska sidan”, som Lundberg & Co tog fram 2005, behöll Visitdenmark. Dock ville de ha in mer humor i det hela.

Inför sommaren 2009 har Visitdenmark ökat reklambudgeten och flyttat fokus i medievalet från utomhus och radio till tv. Här är de nya reklamfilmerna som ska locka resenärer till grannlandet.

Reklamfilmerna kommer främst att visas i Väst- och Sydsverige. Kampanjen kommer att rulla fram till sommaren.

Visitdenmark

Arbetsgrupp Visitdenmark:
Andreas Näsman
Örjan Rietz
Eva Wiberg

Arbetsgrupp Tempel:
Anders Tempelman, Copy och regi
Lina Gutung, Ad
Pernille Nylén, Produktionsledare
Tom Wendels, Projektledare

Producent:
Eva Tempelman

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Tempel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.