Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 april 2009, 09:11
Svart humor ska locka svenskar att resa till Danmark. Liksom tidigare bygger kampanjen på konceptet ”se livet från den danska sidan”.
Ämnen i artikeln:
Tempel2008 bytte Visitdenmark reklambyrå, från Lundberg & Co till Tempel. Men konceptet ”Se livet från den danska sidan”, som Lundberg & Co tog fram 2005, behöll Visitdenmark. Dock ville de ha in mer humor i det hela.
Inför sommaren 2009 har Visitdenmark ökat reklambudgeten och flyttat fokus i medievalet från utomhus och radio till tv. Här är de nya reklamfilmerna som ska locka resenärer till grannlandet.
Reklamfilmerna kommer främst att visas i Väst- och Sydsverige. Kampanjen kommer att rulla fram till sommaren.
Arbetsgrupp Visitdenmark:
Andreas Näsman
Örjan Rietz
Eva Wiberg
Arbetsgrupp Tempel:
Anders Tempelman, Copy och regi
Lina Gutung, Ad
Pernille Nylén, Produktionsledare
Tom Wendels, Projektledare
Producent:
Eva Tempelman
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Tempel