Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Humor ska sälja bredband

Publicerad: 29 augusti 2008, 13:25

I våras gjorde Bredbandsbolaget om hela företagets koncept. Slutresultatet blev den nya kommunikationen ”bredare än bredband”. Nu kommer steg två - Bredbandsexperten.


Bredbandsbolaget breddar utbudet och släpper nya filmer från reklambyrån Familjen. Liksom i maj, då de första filmerna på nya temat kom, ligger fokus på konceptet ”bredare än bredband”. Denna gång inkluderar bolaget även teknikproblem som kan uppstå i hemmet.

Enligt Georgi Ganev , som nästa vecka tar klivet över från att vara vice vd till att vd, ska företaget nu visa hela sin bredd.
– Bredbandsbolaget är så mycket mer än bara bredband och det vill vi fortsätta lyfta i vår reklam. Därför har vi valt att den här gången fokusera på vår tjänst Bredbandsexperten där man kan få hjälp att hitta lösningar för att få tekniken i hemmet att fungera.

Den nya supporttjänsten heter ”Bredbandsexperten”. Kampanjen består av reklamfilmer som kommer att visas i TV3, TV4, TV4 Fakta, Kanal 5, TV 6, Kanal 9, Discovery och MTV. Filmerna rullar från vecka 35 till vecka 51.

Kampanjen backas även upp av en webbsajt där besökaren själv kan testa att koppla ihop olika tekniska saker, tävla samt få förklaringar och hjälp med tekniska lösningar i hemmet.

Produktionsbolag är Chamdin & Stöhr.

Bredbandsbolaget

Byrå: Familjen
Arbetsgrupp:  Mats Eriksson projektledare, Jonas Södergren planner, Cornelia Waldersten ad, Per Backström ad, Johanna Hellgren copy, Caroline Edgren copy, Alexndra Wallgren produktionsledare, Josefina Mothander produktionsledare, Erik Wallberg flash, Henrik Berglund flash
Byrå producent: Camilla Geijer, Anotherproduction
Produktionsbolag: Chamdin & Stöhr
Regissör: Mikael Marcimain
Producent: Lars Nilsson
Exekutive producent: Karina Falk

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.