Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Humor som vapen i Aftonbladets Plus-kampanj

Publicerad: 9 maj 2014, 09:00

Bild från en av filmerna där en frågvis kvinna pressar en Säpovakt om Palmemordet och skimming.

Humor är Aftonbladets vapen i konkurrensen om betalvilliga läsare på nätet. Med start på måndag går Aftonbladet upp med den största kampanjen någonsin för Plus-tjänsten.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

”Plus – När du vill veta mer” kommer att gå som tv-reklam i TV4 och MTG:s kanaler, radioreklam i SBS, i alla Aftonbladets kanaler samt synas på Google, Youtube och Facebook.

Marknadschef Pär Ekroth:

–      Nu har vi landat i en kommunikativ och sammanhållen plattform för Plus som känns väldigt bra och långsiktig. Kampanjen som går upp med start på måndag är ett resultat av den. Vi har definierat Plus-erbjudandet som nyhetsfördjupning, tester och guider och unika erbjudanden. Konceptet för Plus är "När du vill veta mer", säger han i en kommentar och fortsätter:

– Jag tycker vår byrå Svensson och regissören Jens Sjögren fått fram det budskapet väl och dessutom med en stor portion humor. Kampanjen syftar till att göra Plus till en naturlig del av Aftonbladet.

Teamet bakom kampanjen

Aftonbladet:

Pär Ekroth, marknadschef

Charlotta Nyqvist, projektledare

Sofia Olsson Olsén, Plus-chef

Svensson:

Copy: Tomas Carrfors

AD: Filip Lindquist

Projektledare: Yvonne Pils

Produktionsledare: Ewa Staël von Holstein

Digital Projektledare: Joakim Jarl

Digitalt/design: Perry Gustafsson

Original: Jonas Sahlström

Filmproduktion: B-Reel

Regi: Jens Sjögren

Bannerproduktion: Delorean

Tutorial filmproduktion: Mexico86

Radio: Flickorna Larsson

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.