Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag10.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Humoristisk kampanj ska bryta tabut kring urinläckage för män

Publicerad: 19 mars 2015, 11:54

Reklamkaraktären Stirling Gravitas

I Tena Mens nya digitala kampanj "Keep Control" möter vi karaktären Stirling Gravitas – en man som har kontroll på livet oavsett om han är hos massören eller med ett lejon. Kampanjen rullas ut i de fyra nordiska länderna samt på ytterligare sex europeiska marknader. Brittiska AMW BBDO ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

BBDOSCA

Tena Mens kampanj syftar till att bryta tabun och uppmuntra män att ta tag i olika utmaningar i livet, även eventuella urinläckage.

Som verktyg för detta har Tena Men tagit fram en humoristisk film som de hoppas får spridning i sociala medier. I filmen uppmanar huvudpersonen i kampanjen Stirling Gravitas män som upplever någon typ av läckage att ta kontroll med hjälp av Tena Mens produkter för män.

– Vi hoppas att Stirling Gravitas med glimten i ögat ska uppmuntra män och visa att även om man lider av urinläckage, så kan du fortsätta leva livet som du önskar, säger Josefine Wihlborg, nordisk marknadschef Tena Men i ett pressmeddelande.

Sedan några veckor tillbaka är Stirling Gravitas aktiv på Twitter. Kampanjen "Keep Control" är framtagen av SCA och Tena Men. Kreativ byrå är brittiska AMW BBDO. Svensk mediepartner är BeOn och PR-byrå More PR.

– Att använda humor är nytt för vårt varumärke Tena Men. Vi tror att det är rätt väg att gå för att bryta stigmatiseringen runt manligt urinläckage, kommenterar Josefine Wihlborg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBDOSCA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.