Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 Mars 2015, 11:54
Reklamkaraktären Stirling Gravitas
I Tena Mens nya digitala kampanj "Keep Control" möter vi karaktären Stirling Gravitas – en man som har kontroll på livet oavsett om han är hos massören eller med ett lejon. Kampanjen rullas ut i de fyra nordiska länderna samt på ytterligare sex europeiska marknader. Brittiska AMW BBDO ligger bakom kampanjen.
Tena Mens kampanj syftar till att bryta tabun och uppmuntra män att ta tag i olika utmaningar i livet, även eventuella urinläckage.
Som verktyg för detta har Tena Men tagit fram en humoristisk film som de hoppas får spridning i sociala medier. I filmen uppmanar huvudpersonen i kampanjen Stirling Gravitas män som upplever någon typ av läckage att ta kontroll med hjälp av Tena Mens produkter för män.
– Vi hoppas att Stirling Gravitas med glimten i ögat ska uppmuntra män och visa att även om man lider av urinläckage, så kan du fortsätta leva livet som du önskar, säger Josefine Wihlborg, nordisk marknadschef Tena Men i ett pressmeddelande.
Sedan några veckor tillbaka är Stirling Gravitas aktiv på Twitter. Kampanjen "Keep Control" är framtagen av SCA och Tena Men. Kreativ byrå är brittiska AMW BBDO. Svensk mediepartner är BeOn och PR-byrå More PR.
– Att använda humor är nytt för vårt varumärke Tena Men. Vi tror att det är rätt väg att gå för att bryta stigmatiseringen runt manligt urinläckage, kommenterar Josefine Wihlborg.