Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hundra bygger varumärke åt Göteborg Energi

Publicerad: 14 maj 2008, 10:09

Göteborg Energi storsatsar. Med hjälp av en annons per månad fram till jul ska folk få upp ögonen för företagets breda utbud. Kampanjen är signerad Hundra Reklambyrå.


Göteborg Energi lanserar just nu en stor varumärkeskampanj bestående av bland annat annonser i Göteborgs-Posten, Metro och i lokal dagspress . Målet är att etablera positionen och öka kännedomen om företagets breda produktutbud.

Bakom kampanjen står Hundra Reklambyrå som har arbetet med det nya konceptet, som bygger på ordet omvandling, i drygt ett år. Idén har enligt byrån på ett tydligare grafiskt reklammanér än tidigare och Klas Fahlén har tagit fram illustrationerna.

– Vi vill nu tydligt visa hur vi arbetar för en hållbar stad. Varumärkeskampanjen med flera praktiska exempel är första steget i detta arbete. Samarbetet med Hundra är smidigt och inte minst väldigt roligt, säger Ann Thörnblom, marknadsansvarig på Göteborg Energi, i en kommentar.

Göteborg Energi

Byrå: Hundra Reklambyrå
 Arbetsgrupp: Claes Johansson cd, Markus  Eriksson projektledare, Mia Hallberg produktionsledare, Jonas  Lindblad ad, Thomas Södergren ad, Nusse Dahlin copy,  Hannes Dahl  copy, Kerstin Andersson original, Klas Fahlén illustratör

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.