Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hundra paketerar Göteborg

Publicerad: 5 december 2008, 10:44

Hundra har tagit fram en ny kampanj för shoppingcentret Arkaden i Göteborg. Med hjälp av paket från butikerna ska folk lockas att handla hela julklappshögen på Arkaden.


– Julkampanjen går ut på att allt är paket. Vi har slagit in lyktstolpar, parkbänkar och cyklar samt låtit placera ut paket som flyter i kanalen, säger Andrea Tureson, copy på Hundra.

Kampanjen backas även upp av inslagna spårvagnssidor, annonsering i Göteborgs-Posten och Metro och events.
– Dessutom har vi en julkalender på webben där man kan tävla om julklappar samt skriva en önskelista som man sedan kan skicka till dem som man önskar sig julklappar av.

Är det riktiga saker i paketen?
– Inte i paketen som flyter i kanalen men vi är beredda på att folk kanske tar cyklarna. Det är okej, då får vi helt enkelt ställa ut nya, säger Tureson.

Hundra gör cirka fyra stora säsongskampanjer per år för Arkaden.

Vad har ni för budget?
– Vi efter överenskommelse med kunden bestämt att inte gå ut med det. Men julen är naturligtvis en tid som är viktig för handeln, så en väsentlig del av budgeten läggs här.

Kampanjen är gjord i samarbete med Arkadens dekoratörsfirma.

Arkaden

Byrå: Hundra
Arbetsgrupp: Lucia Palenska planner, Malin Ahlm Crookn produktionsledare, Mattias Helgesson, Håkan Aludd ad, Andrea Tureson copy, Anderz Andersson final art, Mikael Schmidt bildretusch
Webb: Zooma

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.