Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hungrig E-Type skapar skräck på Max

Publicerad: 28 Januari 2013, 08:55

Max släpper en ny kampanjburgare med en ny reklamkampanj, signerad McCann Stockholm. Filmen bygger på ett skräckfilmstema med E-Type i huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmMax

– Under konceptet ”Sveriges godaste hamburgare” har vi tagit fram en serie filmer som är små historier om Max som utgår ifrån smak, kvalité och svenskt nötkött. Först ut är Crunchy Nacho som är en favorit tillbaka på menyn, säger Anders Forsstén, marknadschef på Max Hamburgerrestauranger.

Max är vinnaren på snabbmatsmarknaden de senaste åren. Produkten och smak är också alltid i fokus i all kommunikation.

– Filmen bygger på en typisk skräcksfilmstema och vi tycker att det är extra roligt att E-Type är tillbaka. Utöver filmen, går kampanjen också i radio och på restaurangerna, säger Therese Flodin, projektledare på McCann Stockholm.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

McCann StockholmMax

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.