Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hur roligt har du på jobbet – egentligen?

Publicerad: 6 oktober 2014, 15:13

Hur ofta garvar du på jobbet?

Foto: Colourbox.

Ett gott skratt på jobbet förbättrar lönsamheten, enligt bemanningsföretaget Adecco. Därför har de tagit reda på hur det står till med glädjen i en ny kampanj signerad SWE.


Ämnen i artikeln:

SWE

I en stor undersökning har Adecco tagit reda på hur roligt folk har på sina jobb. Resultatet presenteras på sajten Glädjetempen där du också kan jämföra olika yrkesgrupper mot varandra. Dessutom har de taget fram foldern "Lilla guiden för glädje på jobbet" tillsammans med psykologen Lena Dur Högnelid.

– Med löftet "Better work, better life" går vi från ord till handling för att beslysa just skrattets påverkan på jobbet, säger Annelie Stenvadet, tf. informations- och marknadschef på Adecco i ett pressmeddelande.   

Bakom kampanjen står reklambyrån SWE.

– Syftet med Glädjekampanjen är att ytterligare stärka bilden av Adecco som arbetsgivare. Uppgiften är även att fortsätta särskilja dem från konkurrenterna, utifrån den mänskliga positioneringen som Adecco står för, kommenterar Linda Palmgren, business director på byrån.

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare, Adecco: Annelie Stenvadet, t.f information-­‐ och marknadschef på Adecco.
Business Director, SWE: Linda Palmgren
Projektledare, SWE: Emma Borgblad
Planner, SWE: Simon Stefansson
AD, SWE: Kenneth Larsen Content
Copy, SWE: Johnnie Mellström
Skrattspecialist: Lena Dur Högnelid, leg. psykolog
Webb: Rodolfo med team
Novus: Anna Ragnarsson och Jenny Andersson

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.