Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 april 2011, 13:53
Forsman & Bodenfors-kreatörer hyllas av AdAge för kampanjen ”Hembakat är bäst”. Fredrik Jansson är copy på Forsman & Bodenfors och en del av trion som lyfts fram i artikeln. – Det är väldigt viktig marknadsföring för byrån, säger han till Resume.se.
Christoffer Persson, Fredrik Jansson, Staffan Lamm Foto:Daniel Grizelj/VOL
Amerikanska AdAge hyllar i en artikel Forsman & Bodenfors-kreatörerna Staffan Lamm, Christoffer Persson och Fredrik Jansson. Anledningen till att trion lyfts fram av tidningen är deras”Hembakat är bäst”-kampanj för Ikea.
Vad betyder det för er att uppmärksammas av AdAge?
– Den här typen av uppmärksamhet är hur viktig som helst för F&B. Tävlingar och den här typen av artiklar är egentligen de enda sätten som vi gör reklam för oss själva och våra jobb på. Det är väldigt smickrande.
Har ni fått några reaktioner på artikeln?
– Ja, en hel del. Man märker att det inte bara är folk från USA som läser AdAge.
Hur påverkar det F&B att några av byråns kreatörer uppmärksammas på det här sättet? Det måste vara väldigt fin publicitet?
– Ja, det är väldigt viktig marknadsföring för byrån. Men samtidigt går det emot vår kultur och vårt sätt att jobba. Vi försöker alltid att involvera så många människor det bara går i jobben, så om ett jobb har tagits fram på rätt sätt så ska det vara svårt att säga vem som egentligen låg bakom.
På bilden till artikeln är ni "täckta" med ett vitt pulver. Vad är historien bakom det?
– Haha, det är mjöl, inget annat. Vi blev ju uppmärksammade för vår "Hembakat är bäst"-kampanj för Ikea.
Tidigare i år rankades Forsman & Bodenfors som en av världens tolv bästa byråer av Creativity.
Christian Ström