Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hurtfriska norrmän ska sälja flygresor

Publicerad: 1 december 2008, 08:33

Flygbolaget Norwegian fortsätter att tro på radio som medieval för att sälja resor. Liksom tidigare leker företaget med skillnaden mellan svenskar och norrmän.


Kampanjen, som startade förra veckan, kommer att gå i alla kommersiella radiokanaler under tre veckor. Denna gång har reklambyrån valt att ställa den svårmodighet som drabbar oss svenskar under jultid mot hurtfrisk norsk optimism.

I radiospoten hör man ett gift svenskt par som inte längre hyser några varmare känslor för varandra. Plötsligt dyker det upp en hurtfrisk norrman som uppmanar dem och alla andra att köpa en resa till heta Dubai.

Kampanjen, ”Spre litt varme i jul”, är en fortsättning på den radiokampanj som flygbolaget testade tidigare i höstas och precis som då är målet med kampanjen att få folk att gå in på hemsidan för att boka resor.

Förutom 30 sekunders-spoten har Volt även tagit fram fyra stycken 15 sekunders där svenskar uppmuntras at boka resor till Alicante, Nice och Gran Canaria.

Kampanjen backas upp av annonser och banners.

Lyssna på radioreklamen

Norwegian

Uppdragsgivare: Katarina Widman, Head of marketing Norwegian Sweden
Byrå: Volt
Arbetsgrupp:
Henrik Stampe kundansvarig och strateg, Louise Wallgren projekt- och produktionsledare, Jens Thelfer copywriter, Alexander Hansen ad, Åsa Stjärnquist formgivare
Produktionsbolag: Flickorna Larsson
Mediabyrå: Vizeum

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.