Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Huset som ingen vill bo i"

Publicerad: 7 juni 2010, 11:43

Fint och modernt. Men ingen vill egentligen bo där. Här är reklamkampanjen för Ronald McDonald Hus i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Ronald McDonald Hus i Göteborg är ett hus för anhöriga till svårt sjuka barn som vårdas på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Reklambyrån Welcom har gjort reklamkampanjen ”Huset som ingen vill bo i”. Där har man lånat uttryck från mäklarvärlden för att få folk som kollar bostadsannonser att höja på ögonbrynen.
Kampanjen syns i annonser i Göteborgs-Postens bostadsbilaga.

”Dessutom har vi skyltat upp som mäklare med visningsskyltar i närområdet, satt dr på dörrhandtagen i villaområden kring sjukhuset. Vi har också ett samarbete med en av de största mäklarfirmorna i Göteborg, Lundins Fastighetsbyrå, som upplåter plats i sitt skyltfönster för "annonsering" à la sina egna objekt”, skriver Welcom i ett pressmeddelande.

Teamet bakom kampanjen

Arbetsgrupp på Welcom:

Ulrika Brinkenberg, projektledare
Niclas Hallgren, copywriter
Andreas Larsson, AD
Anna Rosenqvist, produktionsledare

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.