Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hyper Island och Creative Social startar internationell topputbildning

Publicerad: 10 Juli 2008, 08:05

Hyper Island Creative Social Academy ska vässa branschens internationella topptalanger inom digital kommunikation. Den är en skräddarsydd utbildning som sträcker sig över tre kurstillfällen under tre år.


Hyper Island tar ett internationellt kliv i och med den nya utbildningssatsningen.

Creative Social är en sammanslutning av flera av världens ledande digitala byråer där de ledande krafterna arbetar både för ett kreativt utbyte och för att lyfta fram den digitala kommunikations betydelse.

Hyper Island Creative Social Academy riktar också sig i första hand till medlemmar i Creative Social, och medarbetare som efter avslutad utbildning börjat jobba som till exempel kreatörer eller projektledare.

Enligt grundarna är planen att på sikt öppna upp den för andra sökande, som antas efter att ha genomgått olika tester.

– Kursen är den första i sitt slag, med en strukturerad undervisning för kreatörer, teknik och projektledning för talanger från hela världen, säger Daniele Fiandaca, en av Creative Socials grundare och byråledare på Profero.

Utbildningen sträcker sig över tre kurstillfällen under tre år: en vecka vardera.

För kursen – Boot Camp – genomförs i höst i Sverige.

– Samarbetet med Creative Social ger projektet en professionell touch som tar den digitala kommunikationsindustrin till nästa nivå, säger Mattias Hansson, vd för Hyper Island.

Bland de byråer som redan anslutit till utbildningen finns Creature (Seattle), Dare Digital, Herraiz & Soto (Madrid) Profero, Scholz&Friends, Tribal DDB (Amsterdam) and Unit 9.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.