Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hyper Island säljer sig

Publicerad: 3 Mars 2009, 16:01

Reklamskolan Hyper Island testar ett nytt grepp för att göra reklam för sina kurser. Nu säljer de platser på sina kurser till högstbjudande på Tradera.


Ämnen i artikeln:

TraderaMattias HanssonHyper Island

Just nu ligger det en annons ute på Tradera för Hyper Islands kurs ”Master Class for Project Managers & Strategists”. Utgångspriset på auktionssajten är 10 000 kronor. Det är ungefär en tredjedel av vad kursen kostar i vanliga fall.

– Vi tar en risk med det här att platsen säljs för 10 001 kr men det är det värt för att testa om det finns ett intresse. Vi har sedan ett halvår tillbaka korta utbildningar för reklam och media. De flesta platser tecknas av företag men vi får många förfrågningar från frilansare eller små byråer med en eller två anställda, men de tycker att det är för dyrt. Nu ger vi dem en chans, säger Mattias Hansson, vd för Hyper Island.

Finns det en framtid för det här?
– Det finns en städigt växande skara av frilansare och vi får dagligen telefonsamtal från sådana personer, så intresset finns. Ambitionen, om det fungerar, är att ha en sådan plats per kurs. Det har visat sig finnas många saker som går att sälja på det här viset som många först har tyckt verkat omöjligt. SL-biljetter är bara en. Marknaden har alltid satt priset, det här är bara ett snabbare sätt att låta den göra det. Jag tror absolut att det har en framtid.

Hur kommer ni marknadsföra det?
– När folk ringer kommer vi att berätta om den här möjligheten. Vi kommer också sprida informationen via vårt nätverk, vi har en bra kundstock.

Än så länge har inga bud lagts på annonsen.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.