Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 Juli 2013, 12:55
Studenter från Hyper Island släpper i dag en video som förklarar hur det digitala provrummet Virtusize fungerar. –Som ett ungt startupföretag har det varit inspirerade och kul att arbeta med Hyper Island studenter, säger Christopher Wijkström, grundare och creative direktor på Virtusize.
Ämnen i artikeln:
Hyper IslandVirtusize är ett virtuellt provrum på nätet ämnat att hjälpa klädköpare att hitta rätt passform och storlek vid köp av av kläder på nätet. Klädverktyget har uppmärksammats av många klädföretag som ett sätt att minska returer på klädköp som visat sig vara fel storlek.
Det virtuella provrummet finns i dag på ca 25 butiker på nätet som exempelvis ASOS, Nelly och WeSC och många fler. Virtuesize AB omsatte i fjol 236 tusen kronor. Företaget har nu i samarbete med studenter från Hyper Island lanserat en videoguide till Virtusize, "How to find Your preferred fit in clothes online".
Studenterna går programmet Digital Media på Hyper Island i Stockholm och gjorde videon under kursen Running a Digital Agency.
– Det har varit en kreativ process under 6 veckor och vi är riktigt nöjda över resultatet och hoppas videon kommer nå ut till så många som möjligt, säger Christopher Wijkström, grundare och CD på Virtusize.
Videon släpps i dag på Youtube och kommer att även att lanseras i företagets egna kanaler som vänder sig till alla som handlar kläder på nätet.
Arbetsgrupp Hyper Island:
Huvudrollsinnehavare: Johan Renklint
Regissör: Didrik Persson
Ljud: Konstantin Ivanov
Bild & Edit: Didrik Persson
Team: Pruek Lawchaiyapruek, Alexander Svensson, Rasmus Pant, Huiyi Hy.
Beställare Virtusize:
Christopher Wijkström
Sabina Schött
Alexandra Barganowski
Ämnen i artikeln:
Hyper Island