Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 November 2012, 09:38
Hyper Island-studenterna James Kirk och Kenneth Moore.
De nyutexaminerade Hyper Island-studenterna James Kirk och Kenneth Moore vann den globala reklambyrån London Advertisings tävling som ska stötta digitala och innovativa affärsidéer.
Ämnen i artikeln:
Hyper IslandMed idén "Project W" vann James Kirk och Kenneth Moore den internationella tävlingen som anordnades av London Advertising.
Enligt organisatörerna var den vinnande idén från så stark att David Bailey, tidigare senior executive på Apple och en av domarna i tävlingen, har valt att gå in som investerare och styrelseordförande i den nya byrån.
– Vår byrå är också en startup och tävlingen är ett sätt för oss att stötta andra talanger att komma igång med sina affärsideer. Vi valde James och Kenneths idé för att de presenterade en innovativ och kreativ lösning i Steve Jobs-anda, säger Alan Jarvie, partner och creative director på London Advertising som låg bakom tävlingen.
Förutom vinstsumman på 100 000 GBP (drygt 1 miljon kronor) får James Kirk och Kenneth Moore pitcha sitt koncept på ledande varumärken som McKinsey, Samsung, Virgin Media, Warner Brothers, Barclays, Getty Images och Santander.
James Kirk och Kenneth Moore har båda tidigare bakgrund inom reklambranschen och möttes när de gick Digital Media Management- programmet på Hyper Island tidigare i år. Om att ha vunnit tävlingen säger de:
– Det känns fantastiskt kul och inspirerande att ha vunnit en sådan här tävling. Miljonen satsar vi i bolaget för att komma igång och kunna utveckla den digitala lösningen som blir kärnan i vårt erbjudande. Vi ser fram emot lanseringen i vår, fram till dess håller vi dock idén hemlig.
Tävlingen, som presenterades av Storbritanniens premiärminister David Cameron tidigare i år, fångade intresse från mer än 1500 personer i 60 länder.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Hyper Island