Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hyper Island-studenternas Pop Up Agency on tour

Publicerad: 7 Mars 2013, 22:50

Sex ad-studenter vid Hyper Island drog igång The Pop Up Agency under hösten. Enkelt förklarat går upplägget ut på att erbjuda kreativa idéer under 48 timmar. Efterfrågan har visat sig så stor att byrån nu drar ut på en internationell turné.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Allt började med en ambition att få experimentera även utanför studierna och samtidigt skaffa sig branscherfarenhet. Skaparna av The Pop Up Agency insåg att den bästa tiden är helgens 48 timmar.

Byrån har idag genomfört ett antal lyckade europeiska kundprojekt och har erbjudit alltifrån kreativa strategier och koncept till första-hjälpen-böcker och kontor i kartong.

The Pop Up Agency har nu beslutat sig för att dra ut på turné i och med den stora efterfrågan. Målet är 15 länder på 15 veckor under perioden mars till juni – här ska byrån besöka alltifrån Helsingfors och Köpenhamn till Amsterdam, Berlin och London.

Personerna bakom The Pop Up Agency är: Abraham Abbi Asefaw, Alejandro Masferrer, Julia Schierbeck, Maksimilian Kallhed, Wout Arets och Zlatko Corluka.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.