Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 Oktober 2010, 11:40
Sveriges största pris för nyskapande kunskapsspridningi kategorin Näringsliv går till reklamskolan Hyper Island. – Yes! Jag är otroligt glad att vi vinner detta pris och att juryn insett det unika i vår metod, säger skolans vd Mattias Hansson.
Ämnen i artikeln:
Hyper IslandKunskapspriset som instiftats av Nationalencyklopedin delas årligen ut till personer och organisationer som på ett nyskapande, lustfyllt och framgångsrikt sätt sprider kunskap till andra. Hyper Island belönas med 250 000 kronor som vinnare i kategorin näringsliv. Övriga vinnare blev Drömmarnas hus, Kärleksakuten och professorerna Anders Persson och Anders Ynnerman.
Priset delas ut av H.K.H. Kronprinsessan Victoria på Kunskapsgalan den 25 oktober i Blå hallen i Stockholm.
Juryn består bland annat av Carl-Henric Svanberg, Lena Treschow Torell, Bengt Westerberg, Anna Carrfors Bråkenhielm och Leif Lindmar.
Med motiveringen: ”för att denna näringslivsanpassade yrkeshögskola på ett unikt sätt har lyckats utbilda studerande som direkt blir mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Med sin revolutionerande utbildningsmetod och sitt framsynta val av kurser har Hyper Islands rykte nått långt utanför Blekinge och Sverige” kammar reklamskolan hem priset i kategorin Näringsliv.
– Yes! Jag är otroligt glad att vi vinner detta pris och att juryn insett det unika i vår metod. För att lära sig på riktigt krävs det att testa och våga misslyckas, reflektera, söka självinsikt - för att sedan lyckas, säger Mattias Hansson, VD på Hyper Island i en kommentar.
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Hyper Island