Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hyper Island tar hem Kunskapspriset 2010

Publicerad: 19 oktober 2010, 11:40

Sveriges största pris för nyskapande kunskapsspridningi kategorin Näringsliv går till reklamskolan Hyper Island. – Yes! Jag är otroligt glad att vi vinner detta pris och att juryn insett det unika i vår metod, säger skolans vd Mattias Hansson.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Kunskapspriset som instiftats av Nationalencyklopedin  delas årligen ut till personer och organisationer som på ett nyskapande, lustfyllt och framgångsrikt sätt sprider kunskap till andra. Hyper Island belönas  med 250 000 kronor som vinnare i kategorin näringsliv. Övriga vinnare  blev Drömmarnas hus, Kärleksakuten och professorerna Anders Persson och  Anders Ynnerman.

Priset delas ut av H.K.H. Kronprinsessan Victoria på Kunskapsgalan  den 25 oktober i Blå hallen i Stockholm.

Juryn består bland annat av Carl-Henric Svanberg,  Lena Treschow Torell, Bengt Westerberg, Anna Carrfors Bråkenhielm och Leif Lindmar.

Med motiveringen: ”för att denna näringslivsanpassade yrkeshögskola  på ett unikt sätt har lyckats utbilda studerande som direkt blir mycket  attraktiva på arbetsmarknaden. Med sin revolutionerande utbildningsmetod  och sitt framsynta val av kurser har Hyper Islands rykte nått långt  utanför Blekinge och Sverige” kammar reklamskolan hem priset i kategorin  Näringsliv.
– Yes! Jag är otroligt glad att vi vinner detta pris och att juryn  insett det unika i vår metod. För att lära sig på riktigt  krävs det att testa och våga misslyckas, reflektera, söka    självinsikt - för att sedan lyckas, säger Mattias Hansson, VD på Hyper  Island i en kommentar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.