Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hyper Island utbildar världen

Publicerad: 22 November 2010, 10:55

Uppdragen strömmar in och internationell branschpress sjunger deras lov. Hyper Island är på väg att bli en internationell succé. – Vi har de flesta av världens ledande reklambyrånätverk på kundlistan. Hyper Islands metodik är made in Karlskrona men funkar överallt, säger Mattias Hansson vd på Hyper Island.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Stolt vd. Mattias Hanssons Hyper Island blir allt hetare internationellt. Foto: Björn Elgstrand.

Som bekant finns Hyper Island inte bara i Karlskrona men även i Manchester, London och New York.

Just New York kontoret har fått en riktig pr-present av amerikanska affärstidningen Fast Company.
I ett stort uppslaget reportage följer tidningen med när svenskarna lär stofilerna i New Yorks reklambransch om den nya digitala verkligheten.

– Intressant för oss är att våra kunders kunder nu vänder sig till oss för utbildning. Vi har redan flera företag från Fortune 500-listan som kunder och målet är att ha minst hälften av dessa på kundlistan inom tre år. Jag har en plan för hur vi ska nå dit, säger Mattias Hansson.

Även Forbes har uppmärksammat Hyper Island-folket i en officiell bloggpost, och  skolan får nu uppdrag på nya kontinenter.

– Förra veckan genomförde vi ett antal utbildningar i Singapore för i huvudsak asiatiska deltagare. Och förra månaden var vi i Australien. Vi vet nu med bestämdhet att vår metod är universell och skalbar, säger Mattias Hansson.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.